„Gmina Opatowiec” – bezpłatna aplikacja do komunikacji urzędu z mieszkańcami
Gmina Opatowiec wdrożyła aplikację internetową. W 2023 roku udało się pozyskać na ten cel 50 tys. zł w ramach konkursu grantowego „Giełda Miejskich Technologii”.
Aplikacja „Gmina Opatowiec” jest dostępna do pobrania na telefony z systemem Android. Bezpłatnie można ją pobrać z następującej strony internetowej: https://opatowiec.skycms.com.pl/31/aplikacja-mobilna.html Aplikacja będzie również dostępna na telefony iPhone.
Głównym jej celem jest poprawa komunikacji Urzędu z mieszkańcami, a przez to sprawniejsze zarządzanie i funkcjonowanie naszej gminy. Dzięki aplikacji będzie można zgłaszać zdarzenia i sytuacje, które wymagają uwagi pracowników urzędu.
Aplikacja to kolejna po nowej, dostosowanej do urządzeń mobilnych odsłonie strony internetowej inicjatywa, która ułatwi zdobywanie informacji osobom ze specjalnymi potrzebami, w tym użytkownikom z niepełnosprawnościami i seniorom.
W aplikacji można też sprawdzić na przykład daty wywozu odpadów (po wybraniu swojej lokalizacji w polu „Lista obszarów”) czy wydarzeń z życia gminy. Za uprzednią zgodą jest możliwe również otrzymywanie alertów o zagrożeniach poprzez komunikaty wysyłane z Regionalnego Systemu Ostrzegania (RSO).
W aplikacji można dowiedzieć się o tym, co dzieje się w naszej gminie, sprawdzić daty planowanych imprez i wydarzeń.
„Gmina Opatowiec” zawiera mapę interaktywną, na której można odnaleźć kluczowe lokalizacje: zarówno te użytkowe, jak i te historyczne oraz turystyczne. Dodatkową funkcją jest uruchomienie nawigacji prowadzącej do wybranego obiektu.
W zakładce „ustawienia” użytkownicy aplikacji mogą wybrać, jakie powiadomienia chcą otrzymywać.
Planowane jest rozszerzenie funkcji aplikacji. Będzie ona rozwijana zgodnie z potrzebami mieszkańców gminy.